عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

ایجاد اشتغال و اجرای برنامه محرومیت‌زدایی در استان‌های محروم

اجرای برنامه محرومیت‌زدایی در استان کرمان با استقبال مردم روبرو شد و این طرحها ۱۰ هزار شغل ایجاد خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) ، اجرای طرح‌های توانمند سازی اقتصادی و مدرسه سازی بنیاد برکت در مناطق محروم استان کرمان با استقبال مردم این مناطق روبرو شده است.
بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) تاکنون در ۹ طرح توانمندسازی اقتصادی در مناطق کمتر توسعه یافته این استان با کارآفرینان بومی مشارکت مالی داشته که اجرای این طرح‌ها با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای بیش از ۱۰ هزار نفر ایجاد شغل پایدار ایجاد خواهد نمود.
این طرح‌ها در روستاهای وکیل آباد، امیریه، خبر، دارزین، جنت آباد، اسکر و رضی آباد عملیاتی شده و در زمینه تولید خوراک دام، پرواربندی بره، کشت گیاهان دارویی، ایجاد گلخانه و مرکز پرورش ماهی، فرآوری گردو، منجمد و خشک کردن میوه و سبزی، تولید نئوپان، موزاییک و سنگ مصنوعی و امور معدنی، فعال خواهد بود.
مجموع اعتبارات در این طرح ها بالغ بر ۱۶۸۸میلیارد و ۳۳۸ میلیون ریال است که تاکنون بیش از ۲۱ درصد آن تامین شده است.
این بنیاد در همین حال در زمینه ساخت ۱۹ مدرسه شامل ۸۹ کلاس درس در روستاها و مناطق محروم استان کرمان اقدام کرده که این مدارس با بالاترین استانداردهای بسیار مناسب اماکن آموزشی ساخته شده و در مقاطع ابتدایی و راهنمایی پذیرای هزاران دانش آموز است.
بنیاد برکت در سال ۸۶ زیر نظر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاسیس شد تا به رفع محرومیت‌ها در مناطق روستایی کشور کمک کند. در شش سال گذشته این بنیاد با حمایت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، عملکرد قابل توجهی درمناطق محروم کشور داشته است.

 

نوشتن دیدگاه


+ هفت = پانزده

  • v5 وارثین۵

    وارثین ۵ در تابستان ۱۳۸۸ انتشار یافت. * سرمقاله * […]

حامیان مهرباران