عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

سازمان بهزیستی کشور کشتار کودکان بی دفاع غزه را محکوم کرد

سازمان بهزیستی کشور با تجمع کودکان مهدهای کودک در مقابل صندوق کودکان سازمان ملل متحد، یونیسف کشتار کودکان بی دفاع در غزه را به دست رژیم اشغالی اسرائیل محکوم کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، حملات رژیم اسرائیل به نوار غزه از ۱۷ تیرماه مصادف با ۸ ژوئیه آغاز شده است که در این حملات دست‌کم ۱۸۵۷ نفر کشته شدند که از این تعداد ۳۶۰ نفر کودک به شهادت رسیدند و بیش از ۹ هزار و ۴۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.
در این راستا سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی قانونی امور کودکان بی‌سرپرست  و همچنین به عنوان یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با استناد به اصول حاکم بر پیمان‌نامه حقوق کودک با تجمع در مقابل یونیسف طی بیانیه‌ای بر حمایت ویژه این قشر آسیب‌دیده تأکید کرد و خواستار پیشرفت مستمر و بدون تبعیض وضعیت کودکان و همچنین رشد و آموزش آنها در شرایط صلح و امنیت شد.

متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

دیری است در جای جای جهان، افغانستان، عراق، برمه، سوریه، فلسطین اشغالی و هم‌اکنون در غزه شاهد کشتار هدفمند و سازمان‌یافته غیرنظامیان به ویژه زنان و کودکان هستیم و چنانکه در حملات هوایی چند روزه نیروهای صهیونیستی به مناطق غیر نظامی در غزه خون پاک بیش از ۴۰ کودک خاک غزه را گلگون کرده است. کشته شدن این کودکان تنها بخش کوچکی از جنایات صهیونیسم غاصب است. آنها و هم‌پیمانانشان که همگی در خدمت امپراطوری شیطان هستند، طی سال‌ها اشغالگری، کودکان را که نه، کودکی را در شهرهای اشغالی کشته‌اند و جهان چه ظالمانه در سکوت خانه‌های ویران غزه مرگ کودکی را نظاره می‌کند. سازمان بهزیستی به عنوان متولی قانونی امور کودکان بی‌سرپرست معلول و همچنین به عنوان یکی از اعضای شورای سیاست‌گذاری مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک با استناد به اصول حاکم بر پیمان‌نامه حقوق کودک آنان را نیازمند حمایت ویژه دانسته و خواستار پیشرفت مستمر و بدون تبعیض وضعیت کودکان و همچنین رشد و آموزش آنها در شرایط صلح و امنیت هستند، ضمن اعلام انزجار و محکوم کردن حصر و حملات وحشیانه اسرائیل غاصب به غزه از سازمان‌های مسئول بین‌المللی به ویژه صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) و کمیته حقوق کودکان سازمان ملل متحد و کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد تقاضا دارد با به‌کارگیری همه توان ضمن لغو فوری و کامل حملات و محاصره نوار غزه، آرامش و امنیت کودکان غزه را فراهم نمایند.
یادآوری می شود، خردسالان و کودکان مهدهای کودک تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور با در دست داشتن پلاکارد و دست نوشته هایی با عناوینی همچون «زندگی در صلح و آرامش حق کودکان است»، «دوست فلسطینی من حمایتت می کنیم»، «کشتار کودکان در جنگ غزه محکوم می کنیم»، «سلامت، آموزش و برابری حق همه کودکان است»، «کودکان مظلوم ترین قربانیان غزه»، «آرامش آرامش حق مسلم ماست» و «ما کودکان غزه جهانی شایسته کودکان می خواهیم» حمایت خود را از کودکان غزه اعلام کردند.

نوشتن دیدگاه


+ پنج = هفت

  • v3 وارثین ۳

    سومین شماره نشریه ی وارثین در زمستان سال ۱۳۸۷ انتشار […]

حامیان مهرباران