عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

کمیته امداد؛مرکز کارآفرینی کشور

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت:تلاش می شود تا کمیته امداد به عنوان مرکزکارآفرینی در کشور و در حوزه محرومان قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)،حسین انواری در جمع تعدادی از مدیران کل و معاونان اشتغال و خودکفایی استانها با بیان اینکه کمیته امداد امام (ره)در دهه چهارم انقلاب وارد صحنه جدیدی از فعالیتها و هماهنگ با راهبردهای مقام معظم رهبری شده است،گفت:این امر باعث افزایش اعتمادسازی در افکار عمومی،نخبگان و تاثیرگذاران در کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه این نهاد از سلامت کامل برخوردار و فعالیتهای آن نیز روزآمد شده است،افزود:کمیته امداد امام(ره) در دهه پیشرفت همراه عدالت با بهره مندی از تجربیات گذشته و نگاههای جدیدی که اکنون مطرح است،منطبق شده و به خودباوری رسیده است که این امر خودباوری در مخاطبان را به همراه داشته است؛بطوریکه مخاطبان این نهاد اکنون به جای دریافت کمکهای نقدی و …،جویای کار هستند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره)با تاکید بر الگوسازی و فرهنگسازی فعالیتهای کمیته امداد در سطح کشور،خاطر نشان کرد:مدلهای توانمندسازی این نهاد به صورت ابتدایی تر در خارج از کشور الگوسازی شده و برکات زیادی به دنبال داشته است.

انواری در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد به عنوان متولی اشتغال خرد در کشور است،یادآورشد:در بحث ایجاد اشتغال برای نیازمندان باید سرعت،دقت،نظارت و سهولت کار مورد توجه واقع شود.

بهره مندی از اشتغال بومی

وی بر توسعه انواع اشتغالها و بهره مندی بیشتر از اشتغال بومی تاکید کرد وگفت:نیاز است اشتغالهایی که سابقه تاریخی و ذهنی دارد،مورد توجه بیشتری واقع شود.

انواری با تاکید بر راه اندازی کلینیک کسب و کار به صورت آزمایشی،اظهار کرد: برای اجرایی شدن این طرح می توان از فارغ التحصیلان این نهاد و افراد خودکفاشده از لحاظ عملی و فکری بهره مند شد.

سرپرست کمیته امداد در این نشست برمحسوب شدن کارانگیزی ها در معادلات کاری،توجه به سابقه کاری مشاوران شغلی،بهره مندی از بازنشستگان بانکها و راه اندازی پلی کلینیک با مشارکت حوزه فرهنگی و اشتغال تاکید کرد.

گفتنی است در ابتدای این نشست مدیران کل کمیته امداد استانها به ارائه گزارش و بررسی عملکرد اشتغال و خودکفایی استان مربوطه در سال جاری پرداختند.

همچنین روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۱۷و ۱۸بهمن ماه سال جاری در نشستی با حضور حسین انواری،سرپرست این نهاد، مدیران کل و معاونان اشتغال و خودکفایی دیگر استانها به ارائه گزارش و بررسی عملکرد اشتغال و خودکفایی استان مربوطه خواهند پرداخت.

نوشتن دیدگاه


+ یک = شش

  • v4 وارثین۴

    شماره چهارم نشریه وارثین در بهار ۱۳۸۸ انتشار یافت. * […]

  • keyghobadi01 حسین کیقبادی

    سرهنگ حسین کیقبادی، در سال ۱۳۲۵ در شهرستان زابل متولد […]

حامیان مهرباران