عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

۲۰ هزار واحد مسکونی امید ویژه مددجویان واگذار می شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سال های آتی هدفمندی یارانه ها تنها به افراد نیازمند تخصیص می یابد از واگذاری ۲۰ هزار واحد مسکونی تحت عنوان مسکن امید مددجویی ویژه خانواده های تحت پوشش بهزیستی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم واگذاری ۱۴۰ واحد مسکونی مددجویان بهزیستی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قم بود، گفت: وقتی دولت تدبیر و امید کار خود را آغاز کرد ما همه پیمان بستیم که بر اساس یک حرکت سالم و شفاف بر مبنای راستگویی حرکت کنیم و با گذشتن از همه تعلقات برای مردم کار کنیم که البته می‌دانستیم که در این مسیر با کار سختی روبرو خواهیم بود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: خوشبختانه دولت تدبیر و امید از زمان آغاز به کار خودش توانسته است در کنترل تورم نقش مهمی را ایفا کند و انشاالله تا پایان سال در این بخش به توفیقات خوبی دست پیدا خواهیم کرد؛ البته دولت ندبیر و امید در سه جهت سیاست خارجی، سیاست داخلی و همچنین سیاست‌های رفاهی برنامه‌ریزی خود را آغاز کرد.
وی ادامه داد: در بخش سیاست خارجی نیاز داشتیم با زبان مردم  ایران و با عزت گفت‌وگو کنیم و در این حرفه جهانی بتوانیم به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم که خوشبختانه در این بخش به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کردیم؛ امروزه و با شرایطی که جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان دارد آمریکاست که نیاز دارد با ما تفاهم داشته باشد و مسائل را از این طریق حل کند.
ربیعی با اشاره به جنایات رژیم غاصب‌گر اسرائیل، گفت: در هیچ زمان و مقطعی این رژیم به اندازه فعلی منفور نبوده است؛ چراکه این رژیم اسرائیل به یک رژیم کودک‌کُش در منظر عمومی تبدیل شده است؛ روزی را به یاد می‌آورم که مجامع بین‌المللی از اسرائیل حمایت می‌کنند و امروزه و با توجه به جنایات وحشیانه این رژیم، دولت‌ها مجبور شدند جنایات اسرائیل را افشا کنند که این نتیجه تدبیر جمهوری اسلامی و سایر کشور ها است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: در بخش داخلی نیز  دولت در دو جهت اقتصادی و حمایتی برنامه‌های خوبی را پیش‌بینی کرد و در این زمینه به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرد به طوری که در بخش اقتصادی و تا پایان سال انتظار می‌رود، تورم به ۲۵ درصد برسد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه با مذاکرات انجام شده با بانک‌ها قرار است تسهیلاتی برای تولید اختصاص داده شود، گفت: در گام اول ۷۰ هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی دولت اختصاص داده خواهد شد؛ همچنین با پیگیری‌های صورت گرفته دو طرح اشتغال در دولت تصویب شد به طوری که بر همین مبنا قرار است سال ۹۳، ۵۰۰ هزار فرصت شغلی در کشور ایجاد شود.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه این مراسم به افزایش تعداد افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: در چند ماهه گذشته ۵۰۰ هزار نفر به سطح حمایتی بیمه تامین اجتماعی اضافه شده‌اند که البته این آمار با بیکاری تلمبار شده همخوانی ندارد و دولت تلاش خواهد کرد در این زمینه نیز  اقداماتی را انجام دهد.
ربیعی به سیاست‌های رفاهی دولت تدبیر امید اشاره کرد و گفت: طرح سلامت، طرح علمی و مطالعه شده بود که بدون سر و صدا در زندگی مردم تاثیر گذاشت و هم‌اینک نتایج آن را در کشور لمس می‌کنیم.
وی به آخرین آمار افراد تحت پوشش طرح بیمه سلامت همگانی اشاره کرد و گفت: ‌بیش از ۶ میلیون نفر از افراد فاقد بیمه در گذشته، هم اکنون تحت حمایت بیمه سلامت قرار گرفته‌اند که بر اساس گزارش بیش از ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از افراد بیمه شده، دفترچه‌های خود را دریافت کرده‌اند.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه هم اکنون هیچ ایرانی نیست که دفترچه درمان نداشته باشد، گفت: به زودی دفترچه‌های بیمه به کارت‌های الکترونیکی تبدیل خواهند شد ضمن اینکه اعتبار آن نیز در مراکز درمانی و بیمارستانی افزایش پیدا خواهد کرد.
ربیعی افزود: برخی از افراد به دلیل بیماری به سمت فقر کشیده می‌شوند و در همین زمینه شورای عالی بیمه، در هر جلسه خود تعداد جدیدی از داروهای جدید را تحت پوشش بیمه قرار می‌دهد.
وی، گفت: یکی دیگر از سیاست‌های دولت تدبیر و امید مبارزه با گرسنگی است که در این زمینه نیز در مرحله اول ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر تحت حمایت غذایی قرار گرفته‌اند که بر اساس آمار تا به  امروز ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بسته‌‌های حمایتی غذایی خود را از فروشگاه‌های طرف قرارداد دریافت کرده‌اند.
ربیعی تصریح کرد: بر اساس دستور رئیس جمهور، طرح شناسایی فقرا را در دستور کار خود قرار داده‌ام و از سال‌های آتی، یارانه‌های  نقدی در طرح هدفمندی به این گروه ها اختصاص پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: سال ۹۳، سال تحول به بهزیستی نامیده شده است و شعار بهزیستی در سال جاری بهزیستی در خانه خواهد بود که در این راستا تمهیداتی از سوی رئیس سازمان بهزیستی کشور در نظر گرفته شده است و ‌طبق برنامه‌ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین سازمان بهزیستی کشور تا پایان سال فردی برای دریافت خدمات حمایتی پشت نوبت بهزیستی نخواهد بود.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در ادامه این مراسم با اشاره به اینکه در هفته دولت ۳ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی به مددجویان واگذار خواهد شد، گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال نیز ۲۰ هزار واحد مسکونی تحت عنوان مسکن امید مددجویی به خانواده‌های تحت پوشش بهزیستی واگذار خواهد شد.
ربیعی با اشاره به اینکه دولت موظف است از نظر اخلاقی و انسانی مسکن و اشتغال معلولان را پیگیری کند، یادآور شد: با امید خدا و با همت خیرین اقدامت گسترد‌های را برای مددجویان و معلولان انجام خواهیم داد؛ همچنین صندوق مسکن و اشتغال مددجویان و معلولان به زودی با حمایت خیرین راه‌اندازی خواهد شد.
وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در پایان از راه‌اندازی هتل هما و همچنین ساخت زائر‌سرا ویژه مددجویان خبر داد و گفت: ۵۰۰ میلیون تومان برای ساخت این زائرسرا تخفیف داده شده که قرار است که این زائرسرا با حمایت خیرین ساخته شود.
در پایان این مراسم کلید یکی از واحدهای مسکونی مجتمع احسان به صورت نمادین توسط وزیر کار به یکی از مددجویان استان قم تحویل داده شد.

نوشتن دیدگاه


+ پنج = هفت

  • v1 وارثین۱

    نخستین شماره ی نشریه ی وارثین در تابستان سال ۱۳۸۷ […]

حامیان مهرباران