عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

اختتامیه چهارمین جشنواره مهرباران «یادواره شهید چمران» با حضور حاتمی کیا برگزار شد

چهارمین جشنواره فرهنگی دانشجویی حمایت از محرومان با عنوان «مهرباران» یادواره شهید چمران عصر روز گذشته، ۱۳ اسفندماه، با اهدای جوایز نفرات برگزیده، با حضور ابراهیم حاتمی کیا، در دانشگاه تهران به کار خود پایان داد.
این مراسم با نمایش فیلم «چ» در تالار فردوسی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران آغاز شد .پس از آن رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی به ایراد سخن پرداخت و اظهار کرد: سازمان دانشجویان ایران یکی از سازمان‌های وابسته به معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی است که با داشتن ۲۸ شعبه در سطح دانشگاه‌های سراسر کشور در قالب شش دبیرخانه دانشجویی بیداری اسلامی، شهدای دانشجو، مناظرات دانشجویی، مفاخر ایران اسلامی، محیط زیست و حمایت از محرومان به فعالیت می‌پردازد.
فریدزاده هدف از برپایی جشنواره فرهنگی دانشجویی مهرباران که در حوزه فعالیت‌های دبیرخانه حمایت از محرومان قرار دارد را ، فرهنگسازی و ترویج روحیه ایثار و فداکاری در بین دانشجویان و توجه دادن مسئولان به مشکلات و محرومیت‌های جامعه از منظر دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان دانست.
وی با بیان اینکه جشنواره اول با نام و یاد امام موسی صدر، جشنواره دوم با محوریت فقر و غنا و با یاد امام راحل(ره) و جشنواره سوم نیز با یاد شهید رجایی نامگذاری شد، اظهار کرد: جشنواره امسال مزین به نام شهید چمران در پنج  قالب عکس، داستان کوتاه، کاریکاتور، شعر و مقاله و با سه موضوع «احسان‌ و نیکوکاری»، «فرهنگ جهادی ‌و محرومیت‌زدایی‌ فرهنگی» و «امید به آینده‌ای روشن» برگزار شد.
وی با بیان اینکه بیش از هزار اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که این رقم نسبت به جشنواره  قبل بیش از دو برابر بوده است، گفت: بیشتر برگزیدگان این دوره از استان‌های تهران، اصفهان، آذربایجان شرقی  و خراسان رضوی هستند.
فرید زاده در پایان سخنان خود یادآور شد: نیاز امروز ما مسئولان بعد از گذشت ۳۲ سال از شهادت چمران، بازگشت به راه و روش و سلوک این شهید است تا به عنوان الگویی مجسم فراروی همگان قرار گیرد.
سپس ابراهیم حاتمی‌کیا ، فیض، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان و شریف زاده رییس جهاد دانشگاهی واحد تهران و  روحانی نماینده کمیته امداد و بالای سن حضور یافتند و  از برگزیدگان چهارمین جشنواره مهرباران در بخشهای مختلف تقدیر کردند.
پس از تقدیر از برگزیدگان جشنواره،  تندیس بخش ویژه مهرباران،(شهید چمران ) از طرف دبیرخانه مهرباران به ابراهیم حاتمی کیا  برای ساخت فیلم «چ» اهدا شد.
حاتمی کیا کارگردان فیلم سینمایی “چ” هم بعد از دریافت تندیس خود که با استقبال بسیار قابل توجه دانشجویان همراه بود خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم که امروز در جشنواره “مهر باران” با شور و حرارت وصف ناشدنی شما دانشجویان به خاطر ساخت فیلم سینمایی “چ” تقدیر می شوم. امروز من حرفی برای گفتن ندارم فقط از شما تماشاگرانی که این فیلم را دیده اید و از آن خوشتان آمده تقاضا می کنم که فیلم را به نمایندگی از ما تبلیغ کنید تا ما بتوانیم در اکران عمومی آن آبروداری کنیم.
وی گفت: خدا را شکر می کنم که فیلم “چ” در میان کف زدن های شدید شما  دیده شد و این اتفاق بسیار خوبی برای من و دست اندرکاران این فیلم سینمایی است که می تواند ما را در اکران عمومی این فیلم سینمایی امیدوار کند.
بنابر این گزارش، در بخش دیگری از این مراسم دانش‌آموزان شین‌آباد نیز در سالن حضور یافتند و با هدایای دانشجویی  در آستانه سال نو تجلیل شدند و اولیا این دانش آموزان از دغدغه های این دانش آموزان آسیب دیده گفتند.
برگزاری نمایشگاه آثار برتر جشنواره در دو رشته عکس و کاریکاتور و برپایی بازارچه خیریه به نفع بچه‌های شین‌آباد در سطح دانشگاه تهران نیز از دیگر فعالیت‌های دبیرخانه حمایت از محرومان سازمان دانشجویان در حاشیه اختتامیه بود.
شایان ذکر است کتابهای مقالات، شعر ، داستان، عکس و کاریکاتور  چهارمین جشنواره مهرباران به زودی توسط سازمان دانشجویان منتشر خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


+ چهار = سیزده

  • v5 وارثین۵

    وارثین ۵ در تابستان ۱۳۸۸ انتشار یافت. * سرمقاله * […]

حامیان مهرباران