عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

جمع‌آوری ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای کمک به کودکان مبتلا به سرطان

رئیس جمعیت هلال احمر در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه راه اندازی شبکه های کارآمد مردمی و روش­های نوین برای جلب مشارکت های مردمی در امور خیریه را برای خدمت رسانی موثرتر و سریعتر جمعیت هلال احمر لازم دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر؛ دکتر محمد فرهادی در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه که به مناسبت روز جهانی داوطلب توسط سازمان داوطلبان این جمعیت در مرکز همایش­های بین­المللی صدا و سیما برگزار شده بود‏، گفت: برای من و همکارانم توفیق بسیار بزرگی است که می توانیم ارادت خود را به خیر‌ین مهر پرور نشان دهیم و دستان پرمهرشان را با افتخار بفشاریم و از خدمات آنها ممنون و سپاسگزار باشیم و یقین دارم که خداوند نگاه ویژه ای به چنین مجالسی دارد و حقیقتا دست و دل گشاده برای خدمت به نیازمندان چیزی به جز لطف خداوند نیست که به بندگان خاص خود عطا می کند.

وی افزود: امروز سازمان داوطلبان نقش مهم دستگیری از نیازمندان و خدمت در عرصه های مختلف بشر دوستی را ایفا کرد که این سازماندهی و توانمندی نشان دهنده اعتبار خاصی است که هلال احمر پس از یک قرن فعالیت امدادی و نیم قرن خدمات داوطلبانه و بشردوستانه در بین مردم پیدا کرده است.

عضویت چهره­های شاخص هنری، سیاسی، فکری و فرهنگی در جمعیت هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر خطاب به داوطلبان اظهار داشت: شما با فرهنگ ایران زمین و آموزه­های دین مبین اسلام در محبت به خلق خدا و کمک به همنوعان دردمند آشنایی دارید و با عضویت در این سازمان و همراهی و همکاری با آن مجال بیشتری برای شناسایی نیازمندان دارید.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز چهره­های شاخصی از جامعه اعم از هنرمندان، سیاستمداران، پزشکان و برگزیدگان فکری و فرهنگی جامعه عضو داوطلب جمعیت هلال احمر هستند، افزود:عضویت این افراد به دلیل اعتبار و جایگاه بین المللی جمعیت هلال احمر است

فرهادی در ادامه تصریح کرد: سازمان داوطلبان به عنوان بازوی توانمند هلال احمر، دست نیازمندان را در دست توانگران می گذارد. همکاران من در این سازمان در ایفای نقش خود خوب خدمت کرده و می کنند مخصوصا در مناطق دورافتاده و نیازمند خدمات بهداشتی و درمانی که وارد شده­اند و خدمات حمایتی و بهداشتی خود را ارائه داده­اند.

وی ادامه داد: پروژه های حمایتی،‌ درمانی، عمرانی، بهداشتی یکی از نمودهای فعالیت­های بشر دوستانه این سازمان است.

تلاش برای ارائه خدماتی موثرتر و سریع­تر

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه با بیان لزوم رویکرد دانش محور برای ادامه فعالیت ها بیان داشت: من به آینده نگری و آمادگی برای مسئولیت های  ارزشمند و بزرگی که هلال احمر دارد و به لزوم ارتقای ابعاد فنی و آموزشی در ارائه خدمات امدادی و سلامت محور تاکید می کنم و خود و همکارانم را به تلاش بیشتر برای ارائه خدمتی موثرتر و سریعتر از آموزش و نوآوری ترغیب می کنم.

فرهادی در ادامه اظهار داشت: راه اندازی شبکه های کارآمد مردمی،‌ روش­های نوین برای جلب مشارکت مردم در امور خیریه از جمله موار‌دی است که نباید از آن غافل بود و خانه های داوطلب تخصصی الگوی خوبی در این زمینه است.

وی در پایان خطاب به داوطلبان خیر‌ین خاطر نشان کرد: شما نمایندگان داوطلبان گمنامی هستید که در همه عرصه های بحرانی و شرایط سخت در کنار هموطنان با توجه به اصول هفتگانه هلال احمر قرار دارید.

توسعه پایگاه‌های امدادی هلال احمر متناسب با حادثه‌خیزی مناطق

رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه همایش باران مهربانی که در آیین نکوداشت خدمات داوطلبانه و به مناسبت روز جهانی داوطلب برگزار شد، از جمع‌آوری سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک هزینه درمان به کودکان مبتلا به سرطان در جشن گلریزان صبح امروز سازمان داوطلبان خبر داد.

دکتر محمد فرهادی افزود: در جشن گلریزان این برنامه برای درمان کودکان مبتلا به سرطان، از خیرین نیکوکار سه میلیارد تومان جمع‌آوری شد و مجموعه جمعیت هلال‌احمر نیز مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان در این جشن گلریزان به کودکان مبتلا به سرطان اهدا کرد.

وی همچنین در مورد آخرین وضعیت توسعه ناوگان حمل و نقل امدادی کشور با بیان اینکه سازمان امداد و نجات این جمعیت در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد، گفت: با این حال بحث تقویت این سازمان در دستور کار قرار دارد.

فرهادی با بیان اینکه تقویت سازمان امداد و نجات متناسب با آمایش سرزمینی و میزان حادثه‌خیزی مناطق در نظر گرفته شده است، گفت: بر همین اساس توسعه حمل و نقل زمینی، هوایی و ناوگان دریایی در دستور کار قرار گرفته است.

رییس سازمان جمعیت هلال‌احمر با اشاره به توسعه پایگاه‌های امدادی سطح کشور، گفت: در حال حاضر ۴۳۰ پایگاه در کشور وجود دارد که در یک برنامه‌ریزی مدون و معین این تعداد به ۷۰۰ پایگاه خواهد رسید.

فرهادی همچنین در مورد عملکرد سازمان داوطلبان نیز گفت: این سازمان قوی و علمی در حال فعالیت است و مجموعه مدیران ستادی نیز از مجموعه طرح‌های این سازمان حمایت خواهند کرد

نوشتن دیدگاه


چهار + پنج =

  • v5 وارثین۵

    وارثین ۵ در تابستان ۱۳۸۸ انتشار یافت. * سرمقاله * […]

  • imam-moosa04 امام موسی صدر

    حرکت المحرومین «حرکت المحرومین از ایمان حقیقی به خدا و […]

حامیان مهرباران