عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

کمیته امداد امام خمینی(ره)، بزرگترین شبکه مردمی خدمت به محرومان در دنیا

دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه کمیته امداد ایران، بزرگترین شبکه مردمی خدمت به محرومان و فقرا در دنیاست، گفت: این شبکه با حضور عناصر خیر مردمی نقش بسیار موثری در شناسایی، رسیدگی فوری و رساندن سریع کمک‌های مردمی به فقرا و محرومان به دور از هر نوع بروکراسی‌های اداری را دارد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، حمیدرضا ترقی در همایش ائمه جماعات مساجد خراسان رضوی در اردوگاه ثامن‌الائمه مشهد از تشکیل مراکز نیکوکاری در ۱۲۰۰ مسجد در کشور تا پایان سال جاری خبر داد و افزود: کمیته امداد با راه اندازی مراکز و شبکه های نیکوکاری در محلات با محوریت مساجد علاوه بر شناسایی نیازمندان و خیرین محل، کمکهای مردمی جذب شده را جهت رفع مشکلات همان منطقه هزینه می شود.
وی با بیان اینکه راه نجات محرومین و نیازمندان از فقر و محرومیت، احیا سنن و فرائض دینی آنان است، گفت: در جامعه اسلامی باید حق ضعفا و فقرا از ثروتمندان اخذ و اموال ثروتمندان با پرداخت زکات و انفاق پاک و سالم شود.
دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام(ره) با بیان اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده تاکنون حدود هزار مسجد، حسینیه و هزاران خانه بهداشت و… در سطح کشور از محل زکات احداث شده است، افزود: کمیته امداد با اذن ولی فقیه تلاش می کند زکات و کمک های دیگر مردمی را به نیازمندان واقعی و طرح های عام المنفعه روستایی اختصاص دهد.
وی در ادامه فریضه زکات در کشور را در حال احیا شدن و نیازمند فرهنگسازی دانست و خاطر نشان کرد: زکات سبب رونق اقتصاد پاک و سالم در جامعه می‌شود و طبق گزارشات تاکنون از طریق احیاء زکات در حل مشکلات اقتصادی مردم به ویژه در نقاط دوردست پیشرفت بسزایی داشته ایم.
ترقی حفظ اسرار مردم محروم و کرامت انسانی آنان را در مراکز نیکوکاری از وظایف حاکمیتی و غیرقابل تفویض کمیته امداد دانست و تاکید کرد: مفهوم مردمی کردن کار کمیته امداد این نیست که کرامت انسانهای نیازمند و شخصیت آنان پیش اطرافیات و محلات نادیده گرفته شود.
دبیر شورای مرکزی کمیته امداد امام خمینی(ره) تلاش تبلیغاتی ائمه جمعه و جماعات سراسر کشور در اقناع عموم مردم نسبت به احیاء فرضیه زکات، انفاق، احسان و نیکوکاری را در فقر زادیی بسیار موثر و مفید دانست و گفت: این تلاش فرهنگی است که اقتصاد مردم را به سوی توانمندسازی و محرومیت زدایی هدایت و اقتصاد جامعه و خانواده را مقاوم می سازد.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه زکات در برخی کشورها دارای وزارتخانه و سازمان است، افزود: در ایران نیز با برنامه ریزهای انجام شده امیدواریم بخش زکات را از جایگاه فعلی آن ارتقاء داده و به سازوکاری جامع و کامل‌تر در راستای تحقق اهداف که فقرزدایی از جامعه و محرومیت زدایی از مناطق دورافتاده و پاکسازی اموال اغنیا وتحقق عدالت اجتماعی است برسیم.

نوشتن دیدگاه


نُه + سه =

  • v3 وارثین ۳

    سومین شماره نشریه ی وارثین در زمستان سال ۱۳۸۷ انتشار […]

حامیان مهرباران