عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

کمک به زلزله زدگان استان بوشهر

به دنبال وقوع زلزله ۶٫۱ ریشتری در بعداز ظهر روز سه شنبه ۲۰فروردین ماه ۹۲ در منطقه شُنبه از توابع کاکی شهرستان خورموج ستاد بحران در بهزیستی استان تشکیل شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، ریاست سازمان بهزیستی کشور، در مورد اقدامات انجام شده این سازمان برای ارائه خدمات به زلزله‌زدگان بوشهر اظهار داشت: پس از وقوع زلزله در منطقه کاکی شنبه بوشهر تیم خدمات سیار اورژانس اجتماعی مشتمل بر کارشناسان خانم و آقا بعلاوه کارشناسان و ارزیابان طرح محب برای بررسی وضعیت روحی – روانی و فرهنگی و اجتماعی به منطقه بوشهر اعزام شدند.

وی ادامه داد: همواره با وقوع زلزله زنان، کودکان، سالخوردگان و معلولان بیشترین آسیب روحی را می‌بینند که ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی به این قشر ضروری به نظر می‌رسد.

 در همین راستا دکتر عزیزنژاد به نمایندگی ریاست سازمان بهزیستی کشور، ضمن عرض تسلیت به خانواده های داغدار وهم استانی های بوشهری گفت؛ ستاد بحران بهزیستی از ساعت ۳۰/۱۸ در بهزیستی استان تشکیل شده ودرحال حاضر دوتیم کمک رسانی با هدف کمک به کودکان، سالمندان، معلولان، زنان ودختران وبازماندگان از زلزله درمنطقه شنبه وکاکی مستقر می باشد.

وی ادامه داد ؛ یک تیم دیگر پشتیبانی همراه با روانشناسان و مددکاران مجرب نیز درحال تجهیز واعزام است که تا ساعات دیگر به منطقه اعزام خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افزود؛ در کلیه ادارات بهزیستی شهرستان های استان نیز ستاد بحران تشکیل وتیم های کمک رسانی آن به منطقه اعزام خواهند شد.

وی متذکر شد تیم اورژانس اجتماعی کنگان به همراه روانشناس مجرب جهت استقرار به منطقه زلزله زده شنبه اعزام گردیده و همه تیم ها وستادهای بحران باستاد مرکزی در تماس هستند.

دکتر عزیزنژاد گفت؛ تیم هایی نیزدر اداره بهزیستی شهرستان بوشهر درحال آماده سازی مکانهای جهت اسکان احتـمالی کودکان، سالمندان ومعلولان وبازمانـدگان حادثه در بهزیستی بوشهر می باشند.

لازم به ذکر است؛ مرکز زلزله شُنبه از توابع شهر کاکی با حدود شش هزار نفر جمعیت داشت که بین ۸۵-۲۰ در صد تخریب داشته است وتا ساعت ۲۰/۲۰ دقیقه میزان تلفات ۳۰تن جان باخته و ۸۵۰ نفر زخمی که عمدتا ً سطحی بوده اند ثبت گردیده است.

مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت:شماره حساب ۸۸۸۸کمیته امداد امام(ره)نزد بانک ملی آماده دریافت کمکهای نقدی هموطنان به زلزله زدگان بوشهری است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)،عباس دارائی با اشاره به آمادگی این نهاد برای دریافت کمکهای نقدی مردم عزیزمان به زلزله زدگان بوشهری گفت:۴هزار پایگاه کمیته امداد امام خمینی(ره)در سراسر کشور برای جمع آوری کمکهای مردمی به زلزله زدگان بوشهر فعال شده است.

وی از جمع آوری کمکهای مردمی در پایگاههای نمازجمعه در سراسر کشور خبر داد و افزود: به دنبال تعاملات این نهاد با مساجد سراسرکشور،مردم عزیزمان نیز می توانند کمکهای خود را به مساجد تحویل دهند.

وی به دریافت کمکهای مردمی به زلزله زدگان بوشهری از طریق تلفن همراه و با شماره گیری ≠۳۳۳۳*۷۳۳* و همچنین از طریق عابر بانکها نیز اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، در پی وقوع زمین لرزه عصر سه شنبه در استان بوشهر که موجب از دست رفتن و آسیب دیدن تعدادی از مردم عزیز این استان شد و در راستای کمک رسانی به مردم زلزله زده بوشهر و نظر به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر نقش درخشان مردم عزیز ایران در کاستن از رنج مصیبت دیدگان، شماره حساب ۹۹۹۹۹ جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نزد بانک‌های  ملت، ملی، تجارت، صادرات، رفاه و مسکن در سراسر کشور جهت دریافت کمک های نقدی هموطنان نوعدوست ایران اعلام می‌گردد.

همچنین دارندگان خطوط تلفن همراه ایرانسل می توانند با ارسال یک پیامک بدون متن به شماره ۸۱۱۵ کمک های نقدی خود را جهت مردم زلزله زده بوشهر به جمعیت هلال احمر اهدا نمایند.

یک پاسخ برای “کمک به زلزله زدگان استان بوشهر”

نوشتن دیدگاه


+ هفت = شانزده

  • mehrbaran-irs-home وارثین ۶

    ششمین شماره نشریه وارثین در زمستان سال ۸۸ انتشار یافت. […]

حامیان مهرباران