عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

۱۷۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی قرار دارند

قائم مقام توانمندسازی و مشارکت های مردمی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سه هزار خیریه در سراسر کشور فعالیت می کنند، گفت: اکنون بالغ بر ۱۷۳ هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش سازمان تا زمان توانمندسازی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «قاسم عبدالله‌زاده» قائم مقام توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در نخستین گردهمایی مراکز دولتی، عمومی و مردم‌نهاد در حوزه زنان سرپرست خانوار، گفت: تعداد زنان سرپرست خانوار بر اساس سرشماری‌های سال ۸۵ و ۹۰ از ۹٫۵ درصد به ۱۲٫۵ درصد افزایش یافته است؛ این در حالی است که ۷۱٫۴ درصد زن بر اثر فوت همسر، ۱۷٫۶ زن بدسرپرست، ۲۰ درصد بر اثر طلاق و ۵ درصد به علت ازدواج نکردن، سرپرست خانوار شده‌اند.
وی با اشاره به تشکیل بانک اطلاعاتی زنان سرپرست خانوار، گفت: لازم است اطلاعات این دسته از زنان در سامانه جامع ایرانیان ثبت شود. سازمان ثبت احوال از سال‌های ۶۹ تا ۷۰ روی بانک اطلاعاتی در حال کار کردن است و نباید منابع کشور را در جاهای مختلف هزینه کنیم.
عبدالله‌زاده، تصریح کرد:‌ راه‌اندازی بانک اطلاعاتی اقدام خوبی است اما باید مبتنی بر کار کارشناسی باشد و اطلاعات در آن امنیت داشته باشد تا مورد سوء استفاده دشمن قرار نگیرد. علاوه بر آن لازم است بانک اطلاعاتی زمینه‌ هم‌افزایی دستگاه‌ها را فراهم آورد و امکانات را در مسیر هم‌گرا هدایت کند.
قائم مقام توانمندسازی و مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سازمان بهزیستی ۳ هزار خیریه دارد، افزود: اکنون بالغ بر ۱۷۳ هزار زن سرپرست خانوار را تحت پوشش داریم که یکی از برنامه‌های در حوزه توانمندسازی ۱۰ تا ۱۲ درصد از آنها در هر سال است؛ ولی زنان سرپرست خانواری که وارد چرخه خدمت‌گیری از سازمان بهزیستی می‌شوند بیشتر از خروجی‌هاست بنابراین لازم است نیروی همه دستگاه‌ها را در جهت ایجاد زندگی خوبی برای این دسته از زنان بسیج کنیم.

نوشتن دیدگاه


هشت + چهار =

  • v4 وارثین۴

    شماره چهارم نشریه وارثین در بهار ۱۳۸۸ انتشار یافت. * […]

حامیان مهرباران