عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

آغاز درمان ۳۵ دانش‌‌آموز روستای گاودانه/ درمان ۳۱ هزار بیمار نیازمند در سراسر کشور

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر گفت: با حضور پزشکان داوطلب در روستای گاودانه و معاینات اولیه ،‌ ۳۵ نفر از ساکنان روستا که انگشتان خود را از دست داده‌اند از اول تیر برای درمان عازم تهران می‌شوند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، فرحناز رافع در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اظهار داشت: در ایام دهه فجر ۲۶۷ کاروان سلامت شامل پزشکان و پیراپزشکان به نقاط مختلف محروم کشور اعزام شده و ۳۱ هزار بیمار نیازمند را درمان کردند.

وی اعزام کاروان سلامت به ۱۵ روستای کهگیلویه و بویر احمد را یکی از نمونه‌ها عنوان کرد و گفت:‌ طی بررسی‌ها سوءتغذیه نیاز به مراقبت‌های پیشگیری و بهداشت زنان و انگل در اطفال در این روستاها بسیار به چشم می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه روستای گاودانه که از چند سال پیش به دلیل استفاده از کابین آهنین برای عبور از رودخانه باعث شد تا بسیاری از اهالی انگشتان دست خود را از دست بدهند یکی دیگر از نقاط هدف بود که پزشکان در این منطقه حضور یافته و پس از بررسی‌های لازم قرار شد تا ۳۵ نفر از این افراد به ویژه کودکان از ابتدای سال آینده برای درمان به تهران اعزام شوند.

رافع گفت: هزینه هر یک از این افراد حداقل ۱۰ میلیون تومان برآورد شده که توسط خیرین داوطلب هلا‌ل‌احمر تأمین می‌شود.

راه اندازی ۲۰۸ خانه داوطلبی تخصصی

به گزارش فارس،اهالی روستای گاودانه پیش از این مجبور بودند برای عبور از رودخانه مارون در استان کهگیلویه و بویراحمد از یک نیمکت آهنی( گرگر) و حرکت ریلی آن از روی طناب به کمک انگشتان طی طریق کنند که بسیاری از جمله کودکان بند انگشتان خود را از دست داده‌اند و با رسانه ای شدن موضوع یک پل کوچک برای اهالی این روستا ساخته شد.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر همچنین از راه‌اندازی ۲۰۸ خانه داوطلب‌تخصصی در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: خانه داوطلب روحانیون، پزشکان، اعضای هیئت علمی از جمله این خانه‌‌های داوطلب تخصصی است.

به گفته این مسئول در هلال‌احمر در این ایام ۳ هزار نفر از سالمندان در قالب طرح نیابت از خدمات جمعیت بهره‌مند شدند به طوری که داوطلبان هلال‌احمر در کارهایی مانند عیادت، تفریح و خرید در کنار سالمندان بودند.

نوشتن دیدگاه


پنج + سه =

  • v4 وارثین۴

    شماره چهارم نشریه وارثین در بهار ۱۳۸۸ انتشار یافت. * […]

  • keyghobadi01 حسین کیقبادی

    سرهنگ حسین کیقبادی، در سال ۱۳۲۵ در شهرستان زابل متولد […]

حامیان مهرباران