عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

انجام ۱۱۱ عمل جراحی توسط پزشکان در مناطق محروم شهداد

به گزارش خبرگزاری فارس از رفسنجان، تیم بسیج جامعه پزشکی شهرستان رفسنجان با اعزام به مناطق محروم شهداد طی آذر ماه جاری به ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی و اعمال جراحی پرداختند.

تیم بسیج جامعه پزشکی شهرستان رفسنجان شامل اعضا هیئت علمی و متخصصان رشته‌های مختلف مستقر در واحدهای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از جمله فوق‌تخصص جراح اطفال، متخصص گوش و حلق و بینی، متخصص زنان و زایمان، متخصص داخلی، متخصص اطفال، دو دندانپزشک و چهار پزشک عمومی به مناطق محروم شهداد اعزام شدند.

در این تیم پزشکی درمانی همچنین کادر درمانی شامل پرستار، ماما، تکنسین بیهوشی و اتاق عمل، آزمایشگاه و دارو نیز حضور داشتند. تیم بسیج جامعه پزشکی رفسنجان در مجموع یک هزار و ۳۶۰ ویزیت سرپایی، ۱۱۱ مورد اعمال جراحی سرپایی، ۳۰۴ مورد ختنه، ۹۳ مورد آزمایش پزشکی، ۱۹۰ مورد خدمات دندانپزشکی و ۱۳۰ مورد خدمات مامایی به بیماران مناطق محروم شهداد ارائه کرد.

همراه با این خدمات درمانی، توزیع دارو نیز به بیماران به صورت رایگان انجام شد. پخش بروشور و همچنین آموزش مسائل بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها از سوی کارشناس بهداشت به مردم از دیگر خدمات تیم بسیج جامعه پزشکی شهرستان رفسنجان در مناطق محروم شهداد بوده است.

از ابتدای سال جاری تاکنون تیم بسیج جامعه پزشکی شهرستان رفسنجان به روستاهای اطراف رفسنجان و مناطق محروم رابر اعزام شده و خدمات پزشکی درمانی را به مردم این مناطق ارائه کرده است.

نوشتن دیدگاه


یک + دو =

  • v3 وارثین ۳

    سومین شماره نشریه ی وارثین در زمستان سال ۱۳۸۷ انتشار […]

  • barzegar02 فاطمه برزگر

    سرکار خانم فاطمه برزگر (ابتکار)، متولد ۱۳۱۳ شهر مقدس مشهد […]

حامیان مهرباران