عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی : عزم جدی برای مقابله بامحرومیت در دولت یازدهم وجود دارد

حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی با اشاره به این که در دولت تدبیر و امید عزم جدی برای مقابله با محرمیت وجود دارد، گفت: باید تلاش ها برای رفع محرومیت در جامعه افزایش یابد .

به گزارش مرکز روابط عمومی واطلاع رسانی وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی  حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در همایش کار ومحرومیت درگفتمان امام خمینی (ره) که با حضور وزیرتعاون، کارورفاه اجتماعی ، آیت الله بجنوردی، آیت الله موسوی ، آیت الله آشتیانی و جمعی از  اساتیدواعضای هیات علمی که درمحل سالن تلاش درحال برگزاری است ، بابیان این که جنگ فقر و غنا را درفرازهای فرمایشات امام (ره) بسیار شنیده ایم گفت : “جنگ فقر و غنا ” یکی از کلید واژه های مهم گفتمان امام خمینی (ره) است .
نوه امام خمینی (ره) یاد آورشد : این کلید واژه به معنای طرفداری ازفقروستیزباغنا نیست بلکه به معنای مبارزه با نظامی است که باعث پیدایش فقیرو ایجاد شکاف عظیم طبقاتی و فاصله دهک های بالا وپایین جامعه می شود .
وی باتاکید براینکه جنگ فقروغنا به معنای جنگ با نظامی است که با آن فقر مشروعیت دارد و پذیرفته است گفت : درنگاه اسلامی نیزفقرا محترمند ولی فقر محترم نیست ، مستضعف مورد تکریم است ولی استضعاف جایی ندارد .
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی افزود : مردان این مبارزه که هدف آن ازبین بردن نظام های ظالمانه است، تمام آزادی خواهان ، همه دینداران و درنگاه کلی همه انسان هایی هستند که خصلت های انسانی خود را گم نکردند وحتی سربازان این میدان بعضا اغنیایی هستند که بیشتر ازفقرا دل سوز این جامعه هستند
وی با اشاره به اقدامات دولت درمبارزه با فقرخاطرنشان کرد : انتظار ازدولت ها ایجاد یک بنیاد خیریه نیست که البته آن هم به جای خود لازم است ولی اینکه دولت باتاسیس یک بنگاه خیریه عام المنفعه چشمش را به روی بقیه مسائل ببندد شاید فقط در کوتاه مدت پاسخگو باشد
حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی جامعه ای با آمار بی سوادی بالا را بسیار خطرناک دانست و افزود: بیکاری عامل بزرگ فقر است و در سرزمینی که گروهی فقیر و محروم باشند، افتخاری وجود ندارد.
نوه امام خمینی (ره) گفت : در جنگ فقر و غنا باید با هرنوع قانون و قرارداد که به گسترش فقر وایجاد شکاف بیشتر طبقاتی منتهی می شود مبارزه کرد .
وی شعار زدگی و درک ناصحیح از محرومیت را از عوامل عدم موفقیت دولت درمبارزه با فقردانست و یاد آورشد : شعارزدگی موجب عملکرد های احساساتی و شتابزده دررفع فقر می شود ولی درنهایت نتیجه ای نخواهد داشت .
سید حسن خمینی ،  مبارزه با فقر را یکی از مهم ترین آرمان های انقلاب اسلامی خواند و تاکید کرد : مهار بیکاری یکی از راهکارهای اصلی در این زمینه است.
وی تصریح کرد : در جامعه ای که محرومیت وجود داشته باشد، مسئولانی که شب را با آرامش بخوابند، باید در حیثیت انسانی خود تجدیدنظر کنند.

نوشتن دیدگاه


یک + یک =

  • v5 وارثین۵

    وارثین ۵ در تابستان ۱۳۸۸ انتشار یافت. * سرمقاله * […]

حامیان مهرباران