عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

آغاز جشنواره مهرباران با محوریت محرومیت‌زدایی «یادواره شهید رجایی»

 رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اشاره به اعلام فراخوان سومین جشنواره دانشجویی مهرباران و برگزاری مراسم افتتاحیه این جشنواره در خانه شهید رجایی، اعلام کرد: جشنواره با محوریت محرومیت‌زدایی تا ۱۵ دی ماه آماده دریافت آثار دانشجویان است.

پوستر جشنواره دانشجویی «مهرباران»

رضا فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران(ایکنا) گفت: مراسم افتتاحیه سومین جشنواره‌ دانشجویی ـ فرهنگی مهر باران امروز سه‌شنبه ۲۸ آذر ماه با حضور علیرضا زجاجی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی در خانه شهید رجایی (موزه شهید رجایی) برگزار می‌شود.

وی در خصوص این جشنواره اعلام کرد: سومین جشنواره سراسری دانشجویی ـ فرهنگی مهرباران «یادواره شهید رجایی» در محورهای: «احسان و نیکوکاری»، «فرهنگ جهادی و محرومیت‌زدایی فرهنگی»، «جایگاه و نقش نهادهای مردمی و غیر دولتی در محرومیت‌زدایی»، در بخش‌های عکس، کاریکاتور، داستان کوتاه، شعر، مقاله و وبلاگ برگزار می‌شود.

فریدزاده افزود: این جشنواره توسط سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی و با مشارکت و حمایت معاونت توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، اداره‌‌کل امور فرهنگی سازمان بهزیستی کشور، ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، دفاتر فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه جامع علمی، کابردی و دانشگاه پیام نور و همچنین معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، خانه‌ فعالان مجازی و معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه این جشنواره یکی از زیرمجموعه‌های دبیرخانه حمایت از محرومان مستقر در سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی می باشد که دغدغه‌ ترویج بحث محرومیت زدایی در جوامع دانشگاهی و عمق بخشیدن به این مبحث را دارد، عنوان کرد: با همین هدف جشنواره مهر باران از سال ۸۶ کار خود را آغاز کرد.

وی در خصوص دو همایش قبلی، عنوان کرد: اولین دوره این همایش در سال ۸۶ به عنوان یادواره حرکت‌المحرومین که امام موسی‌صدر در لبنان راه‌اندازی کرده‌ و منجر به راه‌اندازی حزب امل و سپس حزب‌الله شد، برگزار و بحث حمایت از شیعیان لبنان بررسی شد؛ جشنواره مهرباران دوم نیز با محوریت موضوع فقر و غنا و ویژه اندیشه محرومیت زدایی حضرت امام(ره) برگزار شد و اینک در حال برگزاری سومین دوره این جشنواره با محوریت شهید رجایی هستیم.

فرید‌زاده با اشاره به اینکه سه گروه از دانشجویان در حوزه محرومیت زدایی شامل گروه‌های جهادی، گروه‌های خیریه دانشجویی (که در طول کل سال مشغول فعالیت‌های خیریه هستند) و کانون‌های هلال احمر (گروه های امدادی) مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: مخاطبان این جشنواره هر سه گروه هستند.

لازم به ذکر است، تمامی مراحل دریافت و داوری آثار این جشنواره به صورت مجازی انجام می‌شود و دانشجویان علاقه‌مند می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر از شرایط و ارسال اثر خود به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانیwww.mehrbaran.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌ ۶۶۹۷۸۰۰۰ – ۰۲۱ تماس حاصل کنند.

یادآوری می‌شود: مهلت ارسال آثار تا ۱۵ دی سال جاری خواهد بود.

نوشتن دیدگاه


شش + = یازده

  • v4 وارثین۴

    شماره چهارم نشریه وارثین در بهار ۱۳۸۸ انتشار یافت. * […]

حامیان مهرباران