عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

ارسال طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی به دولت

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی اعلام کرد طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی تهیه و تدوین شده و قرار است در این هفته به هیات دولت ارسال شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور، فرهاد اقطار در همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوپدید در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران افزود: اینترنت، ماهواره، تلفن همراه، انیمیشن و کارتن، رسانه ها و مطبوعات، عقاید انحرافی، جرم های اینترنتی و فیلم از جمله آسیب های نوپدید در کشور محسوب می شوند.

اقطار با بیان اینکه تنها در کشور ما لغت آسیب های نو پدید استفاده می شود، گفت: این در حالی است که در بیشتر کشورهای دنیا وقتی یک تکنولوژی جدید ظهور پیدا می کند فرهنگ آن نیز به وجود می آید.

وی با بیان اینکه در طرح پیشگیری از آسیب های اجتماعی بیش از ۱۵ دستگاه موظف به همکاری هستند، گفت: این طرح از سوی سازمان بهزیستی تهیه و تدوین شده اما صدا و سیما، وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت تعاون، کار و رفاه، وزارت بهداشت، وزارت علوم، شهرداری و قوه قضائیه و همچنین آموزش و پرورش از جمله دستگاه هایی است که در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی اضافه کرد: این دستگاه ها به بررسی فناوری های جدید و پیامدهای مثبت و منفی آن پرداخته و راهکارها و آموزش های لازم را برای پیشگیری از این آسیب ها ارایه خواهند کرد.

اقطار در ادامه از تشکیل ستادی در خصوص پیشگیری از آسیبهای اجتماعی در کشور خبر داد و افزود: این ستاد با نظارت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تشکیل شده است و به برنامه ریزی و سیاستگذاری در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی و همچنین ارایه راهکار و آموزش های لازم خواهد پرداخت.

بر اساس این گزارش،همایش پیشگیری از آسیب های اجتماعی نوپدید،نظریات و راهکارها صبح امروز شنبه با حضور جمعی از مدیران و معاونان سازمان بهزیستی برگزار شد.

نوشتن دیدگاه


+ هشت = پانزده

  • v3 وارثین ۳

    سومین شماره نشریه ی وارثین در زمستان سال ۱۳۸۷ انتشار […]

  • 12 جلیل بشارتی

    جلیل بشارتی در سال ۱۳۶۸ به سِمَت ریاست دفتر امور […]

حامیان مهرباران