عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

بیمه آتیه فرزندان بهزیستی اجرایی می شود

با تاکید ویژه رئیس جمهوری مبنی بر بهبود وضعیت فرزندان بی سرپرست، رئیس سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح بیمه آتیه پارسیان ویژه این فرزندان با مشارکت خیرین خبر داد و گفت: این طرح همزمان با آغاز بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی کتاب در پایگاه های بهزیستی اجرایی می شود.
به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل، «همایون هاشمی» رئیس سازمان بهزیستی کشور، با بیان این مطلب، گفت: بیمه آتیه با رویکرد توانمندسازی فرزندان بهزیستی با چشم‌انداز‌ ۲۰ ساله طراحی شده است تا فرزندان تحت پوشش به همت خیرین پس از ترخیص، پشتوانه و اندوخته مالی داشته باشند.
رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: از سال گذشته با مشارکت بیمه‌ پارسیان برآن شدیم تا آینده کودکان تحت پوشش خود را با بیمه عمر تضمین کنیم؛ لذا در این طرح، بیمه‌گزاران که از خیرین هستند، با پرداخت مبالغی به بیمه، سرمایه‌گذاری می‌کنند که منافع آن بعد از ۲۰ سال به فرزندان بی‌سرپرست هدیه می‌شود.
وی به تشریح فرآیند طرح بیمه آتیه فرزندان بهزیستی پرداخت و تصریح کرد: در واقع فرد خیر به صورت متوسط ماهیانه ۱۲۰۰۰۰ریال را به نام ایتام سازمان بهزیستی کشور، سرمایه‌گذاری می‌کند و این منابع بعد از ۲۰ سال همزمان با ترخیص یا پس از ازدواج در اختیار فرزندان که تعداد آنها بالغ بر ۲۵ هزار نفر می‌باشد، قرار می‌گیرد.
هاشمی درباره میزان مستمری پرداختی در این طرح به فرزندان بهزیستی، گفت: این رقم از ماهانه ۱۱۰ هزار تومان شروع می‌شود؛ در واقع اگر مستمری از سوی بیمه منظم پرداخت شود، این رقم سالانه بین یک میلیون و ۲۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان با بیان اینکه در گذشته حساب آتیه برای فرزندان تحت پوشش را از طریق بیمه نوین، بیمه پاسارگاد و بیمه ملت باز می‌کردیم، یادآور شد: اکنون در حال تقویت آنها هستیم؛ اما طرح بیمه آتیه پارسیان حرکت نوینی در راستای عمل به توصیه‌ها و دستورات رئیس جمهور مبنی بر بهبود وضعیت فرزندان بهزیستی است.
منبع : روابط عمومی و امور بین الملل سازمان بهزیستی کشور

نوشتن دیدگاه


نُه + = هجده

  • v1 وارثین۱

    نخستین شماره ی نشریه ی وارثین در تابستان سال ۱۳۸۷ […]

حامیان مهرباران