عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

توزیع اقلام‌ غذایی میان زلزله‌زدگان زهان

به گزارش روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، محمود مظفر در تشریح اقدامات انجام‌ شده برای مردم زلزله‌زده بخش زهان، با بیان اینکه پس از ۶ ساعت از وقوع زمین‌لرزه، عملیات امداد و نجات و اسکان اضطراری زلزله‌زدگان به پایان رسید، گفت: در این راستا اقلام‌ زیستی از جمله ۱۰ هزار و ۱۰۰ بسته غذایی، هزار و ۳۳۴ عدد انواع کنسروجات، ۲۹۰۰ عدد قرص نان، بیش از چهار هزار کیلوگرم برنج، چای، روغن، قند و شکر و آب معدنی میان زلزله‌زدگان توزیع شد.

وی با بیان اینکه هزار و ۵۵۰ دستگاه چادر به همراه یازده هزار و ۴۰۰ مترمربع پوشش نایلونی چادرها نیز در مناطق زلزله‌زده برپا شد، گفت: ۳۰۰۰ تخته‌موکت، ۵۲۸۳ تخته پتو، ۴۰۰ست ظروف و ۷۱۴شعله چراغ والور میان زلزله‌زدگان توزیع شد.

مظفر همچنین با بیان اینکه پس از اعلام وقوع زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵٫۵ ریشتر در اعماق درونی زمین بلافاصله ۱۲ دستگاه آمبولانس، دو خودروی نجات، ۱۳ دستگاه خودروی کمک‌دار سنگین، دو فروند بالگرد و سه تیم سگ‌های زنده‌یاب به همراه دو محموله اقلام‌زیستی به محل حادثه اعزام شد، اظهارکرد: امدادگران جمعیت هلال احمر چهار هزار و ۹۰۰ نفر را اسکان اضطراری دادند.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه ۴۴۰ امدادگر در محل حادثه حضور دارند، گفت: امدادگران از استان‌های خراسان‌ جنوبی، خراسان‌ رضوی، سیستان و بلوچستان و یزد به محل حادثه اعزام شده‌اند.

وی در پایان افزود: از ساعات ابتدایی وقوع زمین‌لرزه سه تیم بهداشت و درمان اضطراری این جمعیت در مناطق زلزله‌زده حضور یافتند و جمعیت هلال احمر با استفاده از دو فروند بالگرد خود در منطقه تاکنون با انجام هشت ساعت و ۴۵ دقیقه پرواز نسبت به انتقال چهار تن اقلام امدادی به مناطق زلزله زده اقدام کرده است.

نوشتن دیدگاه


پنج + هشت =

  • mehrbaran-irs-home وارثین ۶

    ششمین شماره نشریه وارثین در زمستان سال ۸۸ انتشار یافت. […]

  • imam-moosa04 امام موسی صدر

    حرکت المحرومین «حرکت المحرومین از ایمان حقیقی به خدا و […]

حامیان مهرباران