عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

سالمندان بیسواد تحت پوشش کمیته امداد

علی محمد ذوالفقاریˈ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا با بیان این مطلب افزود: براساس سرشماری سال ۱۳۹۰ بیش از شش میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور سالمند هستند که بیش از یک میلیون و ۵۰۹ هزار نفر از آنان تحت پوشش خدمات مستمر این نهاد قرار دارند.

وی بیماری های سالمندی، نیازهای بهداشتی و مسکن را از جمله دغدغه ها و نیازهای اساسی سالمندان برشمرد.

این مقام مسوول در کمتیه امداد خاطر نشان کرد تامین امور بهداشت و درمان و بیمه درمانی، بیمه اجتماعی، تسهیلات اشتغال فرزندان، برگزاری اردوهای زیارتی، خدمات حقوقی و قضایی، خدمات مسکن و پرداخت کمک معیشت ماهیانه – از یک نفره ۴۰ هزار تومان تا پنج نفره و بیشتر ۷۰ هزار تومان – از جمله تسهیلات این نهاد به سالمندان تحت پوشش است.

ذوالفقاری با یادآوری اینکه ۵۹ درصد سالمندان زیر پوشش کمیته امداد را زنان و ۴۱ درصد را مردان تشکیل می دهند، اظهار داشت: ۵/۳۶ درصد از این افراد شهری و ۵/۶۳ درصد روستایی هستند.

وی اضافه کرد: بیشترین سالمندان تحت حمایت در استان های گیلان، فارس و خراسان جنوبی زندگی می کنند و استان های سمنان، قم و البرز کمترین شمار سالمندان زیر پوشش کمیته امداد را به خود اختصاص داده اند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد از تهیه و تدوین سند ملی سالمندان خبر داد و بیان داشت: عالی ترین مرجع تصمیم گیری در مورد سالمندان، شورای عالی سالمندان است که این نهاد نیز از اعضای تاثیرگذار آن بوده و براساس پیشنهاد کمیته امداد، سند ملی سالمندان تهیه و تدوین خواهد شد.

نوشتن دیدگاه


+ پنج = ده

  • v4 وارثین۴

    شماره چهارم نشریه وارثین در بهار ۱۳۸۸ انتشار یافت. * […]

حامیان مهرباران