عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

حمایت حقوقی از خانواده های امداد از برنامه های جدی کمیته امدادامام(ره)/مشاوره رایگان حقوقی در جشن رمضان

معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) معاضدت و مددکاری حقوقی از خانواده های تحت پوشش این نهاد در کنار حمایتهای دیگر از جمله معیشتی، فرهنگی و …. را به عنوان یکی از برنامه های جدی کمیته امداد در نقش حمایت و توانمندسازی خانواده ها برشمرد و گفت: حوزه حقوقی کمیته امداد امام(ره) با همکاری صمیمانه قوه قضاییه به مشکلات حقوقی خانواده های تحت حمایت ورود پیدا کرده است و اکنون ۱۸۷ شورای حل اختلاف را با کمک قوه قضاییه دایرکرده و همچنین ۷۰ تفاهم نامه با دستگاه قضایی و مجامع قضایی به امضاء رسیده است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)،منصور قمشه در پنجمین شب از برگزاری مراسم جشن رمضان، یکی از مشارکتهای مهم مردم خیر در این نهاد را حضور وکلای نیکوکار دانست و گفت: ما مجمع وکلای نیکوکار را با حضور این عزیزان تشکیل دادیم و هم اکنون ۳ هزار و ۵۰۰ وکیل با کمیته امداد تحت عنوان وکلای نیکوکار همکاری می کنند، همچنین طرح وکیل خانواده با همکاری وکلای نیکوکار برنامه ریزی و اجرا شده است.
وی عنوان کرد: در جشن رمضان غرفه ای جهت مشاوره رایگان حقوقی ایجاد شده است که مردم عزیز در صورت داشتن مشکل حقوقی می توانند به این غرفه مشاوره کنند.
وی ادامه داد:در کلیه دفاتر کمیته امدادامام(ره) دفاتر مشاوره و معاضدت حقوقی دائر شده تا بتوانیم تسهیلات ویژه ای برای خانواده ها در جهت احقاق حقوق و برطرف کردن مشکلات حقوقیشان فراهم کنیم.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) یکی از کارهای انجام شده را مشاوره های حقوقی برای خانواده های امدادگر عنوان کرد و افزود: با همکاری وکلای نیکوکار کلاس هایی در سطح کشور جهت آگاهی بخشی از مشکلات حقوقی خانواده های تحت حمایت برگزار کرده ایم و همچنین تفاهم نامه ای با سازمان زندان ها داریم که به خانواده ی زندانیان و زندانیانی که مشکل دیه دارند، رسیدگی شود.
قمشه همچنین طرح مفتاح الجنه را از دیگر طرح های کمیته امداد امام(ره) در ماه مبارک رمضان به منظور دیدار مسئولان عالی رتبه کشور و استانی و خیران در کنار ایتام و خانواده های امدادی عنوان کرد.
وی در ادامه ضمن تشکر از حامیان طرح اکرام گفت:این حرکت در سال ۷۶ در کانون مفتح آغاز شد.در آن مرحله ۲ هزار ثبت نام داشتیم و امروز نیز ۳۰۰ هزار یتیم بیش از ۷۰۰ هزار حامی دارند.
قمشه در خصوص بخش معاونت پارلمانی کمیته امداد اظهار کرد: هم از دولت محترم و هم از نمایندگان محترم مجلس که در جهت توانمندسازی خانواده های امدادی در بخش قانون و قانون مندی کمیته امداد را یاری می رسانند تشکر می کنیم.
وی با اشاره به افزایش بودجه سال ۹۳ با توجه به پیشنهاد دولت و تصویب نمایندگان محترم ادامه داد:بیش از ۲ هزار میلیارد تومان از قرض الحسنه بانکها برای توانمندسازی خانواده ها مورد تصویب نمایندگان قرار گرفت که افزایش ۱۰۰ درصدی نسبت به سال گذشته داشته است که این موضوع اهتمام نمایندگان عزیز را نسبت به خدمات کمیته امداد امام(ره) و گسترش فرهنگ توانمندسازی و اشتغالزایی می رساند.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) بزرگترین فراکسیون های مجلس را فراکسیون یاوران امداد امام با ۱۹۰ عضو برشمرد.

نوشتن دیدگاه


نُه + دو =

  • v4 وارثین۴

    شماره چهارم نشریه وارثین در بهار ۱۳۸۸ انتشار یافت. * […]

حامیان مهرباران