عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

مراجعه یک سوم جمعیت ایران به هلال احمر در تعطیلات نوروز

محمد جعفریان در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر با اشاره به اجرای طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی از ۲۸ اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی گفت: در شانزده روز از اجرای این طرح به ۲۶ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۷۶۹ نفر از مسافران نوروزی خدمات ارائه شده است.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر ادامه داد: طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی با رویکرد پیشگیری از حوادث و سوانح جاده ای در طول سفرهای نوروزی و با هدف غنی سازی اوقات فراغت اعضاء در ایام تعطیلات نوروز و ترویج فرهنگ نوع دوستی و مهرورزی در بین آنان و همچنین کمک به سفری ایمن با تامین امنیت روانی، آسایش و آرامش مسافران به اجراء در می آید.

محمد جعفریان با اشاره به راه اندازی ۹۷۵ پست راهنمایی مسافران نوروزی در سراسر کشور و مشارکت ۵۰ هزار و ۹۹ نفر/روز عضو جوان این سازمان در این طرح گفت: پست های طرح راهنمایی مسافران نوروزی در مبادی ورودی و خروجی شهرها و همچنین در مجاورت اماکن تاریخی خصوصاً در مناطقی که از جاذبه های زیارتی، گردشگری، تاریخی بیشتری برخوردارند، ایجاد شده است.

رئیس سازمان جوانان در ادامه گفت: به منظور خدمت رسانی مطلوب به مسافران نوروزی و امکان اقامه نماز در طول جاده های مواصلاتی کشور، در کنار پست ها، خیمه های نماز سازمان جوانان برپا شده است که تا به امروز ۲ میلیون و ۸۹۳ هزار و ۳۰ نفر از هموطنان در این خیمه ها اقدام به اقامه نماز کرده اند و همچنین تعداد بیش از ۱۹ میلیون و ۹۲۸ هزار و ۴۲۲ عدد اقلام امدادی – فرهنگی نیز میان مراجعه کنندگان پست های راهنمایی مسافران توزیع شده است و ۵۲ هزار و ۶۶۳ نفر نیز نسبت به تکمیل فرم های اهدا عضو اقدام کرده اند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت سامانه تلفنی مهرگویان گفت: هموطنان می‌توانند در سراسر کشور از طریق تماس با شماره تلفن ۶۴۲۷-۰۲۱ و وارد کردن کدهای مورد نظر، از یک سو پیام‌‌های امدادی و کمک‌های اولیه را شنیده و از سوی دیگر از طریق گوش کردن به پیام‌های فرهنگی- مذهبی و ایرانگردی در ایام نوروز، ساعات خوشی را سپری کنند.

جعفریان در ادامه گفت: در طی شانزده روز از اجرای طرح ملی راهنمایی مسافران نوروزی، ۸۲ هزار و ۳۲۳ تماس از سوی مسافران با این سامانه تلفنی حاصل شده است و ۵۹ هزار و ۱۲۱ نفر از مسافران با مراجعه به پست های راهنمایی، داوطلب عضویت در سازمان جوانان هلال احمر شدند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر در پایان از مراجعه ۴۵۷ هزار و ۳۴۳ نفر از مسافران به ایستگاه های سلامت سازمان جوانان و همچنین حضور ۵۶۳ هزار و ۶۹۹ نفر از کودکان در فضاهای دوستدار کودک این سازمان در طی شانزده روز اجرای طرح راهنمایی مسافران نوروزی خبر داد.

نوشتن دیدگاه


+ سه = دوازده

  • v2 وارثین۲

    دومین شماره نشریه وارثین در پائیز سال ۱۳۸۷ انتشار یافت. […]

حامیان مهرباران