عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

مراسم اختتامیه جشنواره مهرباران

مراسم اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی، دانشجویی مهرباران با محوریت محرومیت‌زدایی «یادواره شهید رجایی» عصر دیروز، ۱۴ اسفندماه با تجلیل از نفرات برتر برگزار شد.  

به گزارش روابط عمومی سازمان دانشجویان، مراسم اختتامیه سومین جشنواره فرهنگی، دانشجویی محرومیت‌زدایی(یادواره شهید رجایی) عصر دیروز، ۱۴ اسفندماه، با حضور محمدحسین یادگاری، رئیس جهاد دانشگاهی، علیرضا زجاجی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، فرحناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر و فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در تالار ابن‌سینا دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد.

فریدزاده، رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی در این مراسم به ارائه گزارشی از روند برپایی این جشنواره پرداخت و اظهار کرد: جشنواره مهرباران با هدف فرهنگ‌سازی و ترویج روحیه ایثار و فداکاری در میان دانشجویان و همچنین توجه دادن مسئولان به مشکلات قشرهای ضعیف جامعه برپا شده است.

وی محورهای این جشنواره را «احسان و نیکوکاری»، «فرهنگ جهادی و محرومیت­‌زدایی فرهنگی» و «جایگاه و نقش نهادهای مردمی و غیردولتی در محرومیت ­ز­دایی» برشمرد و گفت: جشنواره مهرباران در بخش­های عکس، کاریکاتور، داستان کوتاه، شعر، مقاله و وبلاگ برگزار­ شد.

وی تعداد آثار ارسالی به جشنواره را هزار و ۱۰۰ اثر معرفی کرد که نسبت به سال گذشته دو برابر بوده است و گفت: در این راستا ۲۹ برگزیده و ۲۹ شایسته تقدیر انتخاب شدند.

فریدزاده در بخشی از سخنان خود با اشاره به خدماتی که انقلاب اسلامی ایران برای قشرهای ضعیف جامعه داشته است، عنوان کرد: مسئولان با وجود گذشت ۳۲ سال از شهادت رجایی همواره راه و روش این مرد خدایی را مدنظر خود داشته باشند. شستن و زدودن عقب‌ماندگی‌هایی که نظام شاهنشاهی به کشور ما تحمیل کرده است اگر چه سخت است ولی جهادی عظیم می‌طلبد.

از دیگر سخنرانان این مراسم فرحناز رافع، رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر بود. وی با اشاره به فعالیت ۷۰۰ هزار نفر در این سازمان اظهار کرد: روحیه جهادی در کشور ما به برکت حضور امام خمینی(ره) شکل گرفت و امروز در جای جای کشور ایران شاهد فعالیت‌های خودجوش و متعهدانه هستیم.

وی به تأکیدات دین مبین اسلام مبنی بر مساوات اشاره کرد و گفت: منشأ فرهنگ داوطلبی برای امور خیر آموزه‌های دین اسلام است و مکررا تأکید شده که افراد نیاز دیگران را بر نیاز خود مقدم بدانند.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌ احمر فعالیت‌های جهادی را باقیات صالحات خواند و گفت: طرح فرشتگان رحمت در قالب اهدای سبدهای عیدانه به زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست با مشارکت عموم مردم در حال اجرا است.

بنابر این گزارش، در بخش دیگری از این مراسم پیام رئیس جمهور به جشنواره مهرباران توسط محمدحسین یادگاری، رئیس جهاد دانشگاهی قرائت شد.

در پایان این مراسم از ۲۹ برگزیده و ۲۹ شایسته تقدیر جشنواره با حضور یادگاری، رئیس جهاد دانشگاهی تجلیل به عمل آمد.

یک پاسخ برای “مراسم اختتامیه جشنواره مهرباران”

نوشتن دیدگاه


چهار + هشت =

  • v1 وارثین۱

    نخستین شماره ی نشریه ی وارثین در تابستان سال ۱۳۸۷ […]

  • imam-moosa04 امام موسی صدر

    حرکت المحرومین «حرکت المحرومین از ایمان حقیقی به خدا و […]

حامیان مهرباران