عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

چرخ جادو و نمایش برای کودکان زلزله زده بوشهر

«چرخ جادو» یک گروه نمایشی است باشعار “کودکان گنجینه‌های پنهان “که نخستین بار به سرپرستی محمد مرادی و همسرش گل‌آفرین منصوری به همراه سلمان فرخنده راه‌اندازی شد. انگیزه شکل‌گیری این گروه را شاید بتوان مبارزه محمد مرادی برای درمان سرطانی که به آن مبتلا شده بود دانست و از طرفی هم شادی کودکانی که آغوش گرم خانواده را دیگر نداشتند. 

بدین‌ترتیب این گروه در بهار سال ۸۸ تور دوچرخه‌سواری همراه با اجرای نمایش و برپایی نمایشگاه عکس برای کودکان سرطانی و کار در مسیر بندرعباس تا مشهد را به مسافت ۴۲۶۰ کیلومتر طی مدت ۴۷ روز به راه انداخت. آن روزها گروه چرخ جادو با میهمانی عزیز به نام  آقای سلمان فرخنده مسیر مذکور  را رکاب زدند.

اما این روزها «چرخ جادو» با همراهی عضو جدید، ابراهیم منصوری قصد دارند برای کودکان زلزله‌زده از بوشهر تا سراوان را هم رکاب بزنند و با اجرای نمایش ،برپایی کارگاه نقاشی و نمایشگاه عکس بتوانند کاری ولو اندک برای نشاندن لحظه‌ای لبخند بر لبان هم نوعانشان انجام دهند.

چرخ جادویی‌ها روز پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه ۱۳۹۲ تهران را به سمت بوشهر ترک خواهند کرد و سپس  بعد از اجرای نمایش در کاکی و مناطق آسیب دیده اطراف، از مسیر حاشیه خلیج فارس طی مسیر کرده و در شهرهای مهم حاشیه خلیج مانند بندرکنگان، لنگه و بندرعباس  به سمت سراوان  به حرکت خود ادامه می‌دهندو امیدوارند بتوانند این مسیر را ۱۳ روزه رکاب زده و ۳۱ اردیبهشت ماه  به تهران بازگردند.

این گروه قصد دارد با اجرای نمایش عروسکی و برپایی کارگاه نقاشی با موضوع “کودک و زلزله” اوقات شادی را برای کودکان این مسیر به ویژه مناطق زلزله فراهم آورده تا  شاید بتوانند لحظه‌ی سنگینیِ فضایِ تلخِ ناشی از وقایع اخیر را به کام این کودکان شیرین کنند.

نوشتن دیدگاه


یک + نُه =

  • mehrbaran-irs-home وارثین ۶

    ششمین شماره نشریه وارثین در زمستان سال ۸۸ انتشار یافت. […]

حامیان مهرباران