عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

کمیته امداد با فقر مبارزه کند؛ به فقیر کمک نکند

حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار با مسئولان ارشد کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد نظام اسلامی با فقر مبارزه می کند نه اینکه به فقیر کمک کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، حضرت آیت الله جوادی آملی در این دیدار گفت:اینکه ما در پیچ تند تاریخی قرار داریم برای ما تند است؛ اما پیش ذات اقدس الهی که قرآن کریم را نازل کرده؛آسان است، سنگین ترین و تلخ ترین حوادث دینی را ذات اقدس الهی به آسانی حل و انبیای الهی و همچنین انقلاب ما را نیز با قدرتهای غیبی پیروز کرد.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در نظام اسلامی با کمیته امداد و حمایتها با دیگر کشورها متفاوت است،افزود:در کره زمین جایی وجود ندارد که کمیته امداد نداشته باشند؛ سایر ادیان برای افراد بی سرپرست حمایتهایی را دارند،با این تفاوت که حمایتهای آنان با ترحم و در نظام اسلامی با احترام همراه است؛یعنی در ترحم فقیر را فقیر نگه می دارند و به فقیر کمک می کنند؛اما کمیته امداد نظام اسلامی با فقر مبارزه می کند نه اینکه به فقیر کمک کند و اینکه عده ای با خودکفایی از تحت حمایت کمیته امداد امام(ره) خارج شده اند، بر اثر مبازه با فقر است.

وی به فرمایشی از حضرت علی(ع) اشاره کرد و گفت: امام علی (ع) فرموده است:چنانچه فقر را ببینم گردن آن را می زنم نه اینکه به فقیر کمک کنم؛یعنی اجازه نمی دهم فقر در مملکت پیدا شود؛اگر ما نیز در پی این باشیم که فقیر را اداره کنیم با دیگر کشورها فرقی نداریم.

حضرت آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه پرداخت یارانه به مردم راه اقتصادی نیست،افزود:کمک به فقیر را هیچ مرجعی امضاء نکرده است؛بلکه فقرزدایی مورد تاکید مراجع بوده که نتیجه آن خودکفایی بسیاری از افراد تحت حمایت این نهاد بوده است.

وی کمیته امداد در نظام اسلامی را شمس بان و کمیته امداد در دیگر کشورها را شتر بان معرفی کرد و گفت:مبارزه با فقر حبیب ا… و از بهترین مژده ها است.

وی به فرق بین فقدان و فقیر اشاره کرد و افزود: کسی که ندارد به عنوان فاقد محسوب می شود؛ اما فقیر یعنی کسی که ستون فقراتش شکسته است، کسی که دستش خالی و قدرت ایستادگی ندارد،این نشسته است

نوشتن دیدگاه


نُه + چهار =

  • v4 وارثین۴

    شماره چهارم نشریه وارثین در بهار ۱۳۸۸ انتشار یافت. * […]

  • imam-moosa04 امام موسی صدر

    حرکت المحرومین «حرکت المحرومین از ایمان حقیقی به خدا و […]

حامیان مهرباران