عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

درمان رایگان ۳۰ هزار نفر بیمار مناطق محروم

دبیر مجمع داوطلبان درمانگر (مدد) محرومان سازمان نظام پزشکی، از ارائه خدمات تخصصی رایگان به حدود ۳۰ هزار نفر از هموطنان مناطق محروم و کم برخوردار کشور خبر داد.

دکتر لعبت گرانپایه در حاشیه هجدهمین سفر تیم درمانگر مدد محرومان سازمان نظام پزشکی به مناطق محروم شهرستان دزفول در استان خوزستان، به خبرنگار مهر گفت: در ۱۷ ماموریت گذشته تیم پزشکی به مناطق محروم و کم برخوردار کشور، در حدود ۳۰ هزار نفر از هموطنان از خدمات ویزیت و درمان رایگان برخوردار شدند.

وی با اشاره به حضور متخصصان مختلف رشته های پزشکی اعم از چشم پزشک، ارتوپد، دندانپزشک، گوش و حلق و بینی، زنان و زایمان، ماما، جراح عمومی، متخصص داخلی، بیهوشی، اطفال و… در تیم مدد محرومان سازمان نظام پزشکی، افزود: این پزشکان به صورت کاملا داوطلبانه و بدون هیچ چشم داشتی، در مدت حضور در این مناطق، نسبت به ویزیت و درمان رایگان بیماران اقدام می کنند.

گرانپایه از انجام موارد زیادی از عملهای جراحی در زمان استقرار تیم درمانگر مدد محرومان سازمان نظام پزشکی در مناطق محروم کشور خبر داد و اظهارداشت: ما سعی می کنیم این اعمال جراحی بر اساس اولویت بیماران، در یکی از بیمارستانهای همان شهرستان انجام شود.

این جراح عمومی که سرپرستی تیم مدد محرومان را بر عهده دارد، در خصوص نحوه ارائه خدمت به بیماران مناطق محروم و کم برخوردار کشور گفت: قبل از اعزام تیم مدد، گروهی از پزشکان عمومی با استقرار در مناطقی که از قبل شناسایی شده است نسبت به معاینه و ارجاع آنها به پزشکان متخصص اقدام می کنند. سپس تیم مدد محرومان که متشکل از تخصص های مختلف پزشکی است، طی مدت ۳ روز نسبت به معاینه و درمان بیماران اقدام می کنند.

وی، بیشترین مشکلات هموطنان مناطق محروم در مراجعه به پزشکان متخصص را شامل بیماریهای چشم، ارتوپدی، پوست، بیماریهای زنان و… عنوان کرد و افزود: در مناطقی که تیم پزشکی مستقر می شود، تنها پزشک عمومی و ماما حضور دارد.

به گفته گرانپایه، تیم داوطلبان درمانگر مدد محرومان تاکنون در مناطقی همچون بازفت استان چهارمحال و بختیاری، زیرکوه استان خراسان جنوبی، میانکوه استان لرستان، دهگلان استان کردستان، ورامین استان تهران، مناطق محروم شهرستان چالوس و… ، حضور یافته است.

دبیر مجمع داوطلبان درمانگر (مدد) محرومان سازمان نظام پزشکی در پایان گفت: تیم داوطلبان مدد هر ماه در یکی از مناطق محروم کشور مستقر می شود.

نوشتن دیدگاه


سه + = پنج

  • v3 وارثین ۳

    سومین شماره نشریه ی وارثین در زمستان سال ۱۳۸۷ انتشار […]

  • imam-moosa04 امام موسی صدر

    حرکت المحرومین «حرکت المحرومین از ایمان حقیقی به خدا و […]

حامیان مهرباران