عضویت در خبرنامه

پیوندهای سازمان

تغذیه دانش آموزان محروم هرمزگان

به گزارش مهرباران، احمدی آخوندی امروز طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: ۱۲۰ هزار دانش آموز در یک هزار و ۹۰۳ روستای محروم هرمزگان تغذیه رایگان شدند.

وی افزود: برای پوشش این تعداد دانش آموز بیش از هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان تصریح کرد: هم اکنون توزیع اقلامی نظیر بیسکویت خشک، کیک و کلوچه به اتمام رسیده و مناقصه خشکبار نیز برگزار شده است.

به گفته آخوندی مناقصه شیر رایگان مدارس نیز برگزار و با انجام روند آن، کار توزیع شیر مدارس نیز آغاز خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به شرایط عرضه مواد خوراکی در بوفه مدارس نیز گفت: برابر دستورالعمل صادر شده، بوفه مدارس فقط مجاز به عرضه اقلام غذایی مغذی مورد تأیید کارشناسان هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام انتشار شیوه نامه انتخاب معلم نمونه ،بر مشارکت گسترده معلمان در این فرایند تاکید کرد.

آخوندی افزود: با توجه به نگرش وزارت آموزش و پرورش مبنی بر اینکه معلم مهم‌ترین مؤلفه تحول بنیادین نظام تعلیم و تربیت است، ستاد بزرگداشت مقام معلم بستر مشارکت معلمان را برای انتخاب معلم نمونه فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: در این راستا بر این باوریم اگر در آموزش و پرورش به دنبال تحول و نوآوری هستیم باید مقام معلم و علم بیش از پیش مورد تکریم و تجلیل باشد.

به گفته آخوندی؛ معلم موتور محرکه نظام تعلیم و تربیت است و نقش آن در تحقق اهداف عالی نظام تعلیم و تربیت در چارچوب سند نوین تحول بنیادین نقشی بی بدیل است.

وی  در ادامه خاطرنشان  کرد: در شیوه نامه جدید با نگرشی نوین سعی  شده است با توجه به جایگاه تخصصی و حرفه ای منابع انسانی  با تدوین شیوه نامه انتخاب معلمان نمونه و تعیین سنجه‌هایی برای سنجش توانایی‌ها و شایستگی ها (دانشی ،مهارتی و ارزشی) زمینه رقابتی سازنده براساس اهداف عمومی و اختصاصی مندرج در شیوه نامه فراهم شود.

منبع: فارس

نوشتن دیدگاه


پنج + = یازده

  • v2 وارثین۲

    دومین شماره نشریه وارثین در پائیز سال ۱۳۸۷ انتشار یافت. […]

حامیان مهرباران